2007 yılından bir Gülen çalışması…

Semih Tufan Gulaltay, (Ileri Yayinlari’ndan cikan) ‘Fethullah Musluman mi’ kitabinda Fethullah Gulen’i farkli bir acidan inceliyor.Kendi kaleminden:’Bu kitaptaki ana mevzu, Fethullah’in rejim dusmanligi ya da ABD adina yuklendigi misyon degil… Ben O’nun Islamiyet’in icine sokulmus bir Truva ati olup olmadigini sorguluyorum. O bir Truva atimidir? Fethullah Bahailer’in gizli lideri midir? Amac Islam dinini tahrif etmek midir? Gercek ve halis Musluman kitlemizi Fethullah’tan nasil koruyabiliriz? Ve benim icin isin en onemli yani 21. asrin enbuyuk dinamik gucu olan Turkcu gencligin Turk-Islam sentezi adi altinda kandirilmasinin onune gecme yollarinin ortaya konmasidir…Nurculugun Turk milliyetcilerinin sirtina basarak Tevrat ittifaki kurmasinin onune gecmek, Orta Asya’da misyonerlik okullari acarak Ingilizceyi Orta Asya’da tek dil haline getirme calismalarina artikdur diyebilecek miyiz? Fethullah’in birinci gayesi Turk devletini ele gecirmek, ikincigayesi ise, gecmisin intikamini almak icin Iran’i istila edip Iran’laharbe girmektir… O, bu operasyonda Turancilari kullanmayidusunuyor… Butun Turk dunyasini ele gecirdikten sonra ise oncealdatmaca bir dinler diyalogu olusturacak sonra da gercekte birTevrat ittifaki olan Bahailige gecis surecini baslatarak butun dunyadinlerini Bahailik altinda birlestirme surecini baslatacaktir. .. Sonmerhalesi Fethullah’in ‘mesih’ ilan edilerek dunya peygamberligineadim atmasidir…’Kitapta Gulaltay, Fethullahciligin kokeni Iran’a uzanan Bahailiktarikatinin bir kolu oldugunu ve Gulen’in Bahailigin gunumuzdekilideri oldugunu iddia ediyor. Gulaltay’a gore, Bahailik siradan bir tarikat veya cemaat degildir.Hatta Bahailik Islam icinde bir mezhep de degildir.Bahailik, 3 buyuk dini, Islamiyeti, Hiristiyanligi ve Museviligi tek bir pota altindabirlestirmeye calisan bir dinlerustu mezheptir.Iran’da Islam oncesi geleneklerini surdurmek isteyen ve bu nedenle Islamiyeti digerdinlerle birlestirmeye ve tahrif etmeye calisan cesitli tarikatlaradayanmaktadir.Bahailigin ortaya cikisini 800’lu yillara kadargoturen Gulaltay’a gore Fethullah’in Muslumanlik anlayisinin ardindaaslinda kokeni Iran’a dayanan bu Islam-disi tarikatlar vardir.Dolayisiyla Fethullah’in ne kadar Musluman oldugu sorgulanmalidi r. Gulaltay kitabinda, Iran’daki Batini mezheplerinin her birinin ortayacikisini ve birbirini nasil takip ettigini anlatiyor ve bumezheplerin neden Islam-disi sayildigini ornekleriyle okuyucuya sunuyor.Gulaltay, Iran’daki Islamdisi mezhepleri Mazdek’le baslatiyor. Sonrasirasiyla, Hurremiye Mezhebi, Babek, Ismailiye ve Hasan Sabbah,Hurufiler, Cavidaniye, Babilik, Bahailik…Gulaltay’a gore bu mezhepler farkli isimler tasimalarina karsin aslinda ayni mezhebindevamidir.Cunku, sIk sIk Iran Devleti’ne ve Halifelige karsiayaklanan bu mezhepler, basarisiz olunca yollarina devam edebilmekicin isim degistirmistir. Yoksa eylemleri de inanclari da farkli degildir.Bu tarikatlarin kisa bir tarihin sunduktan sonra Fethullah’in butarikatlarla baglantisini yapitlarindan orneklerle aciklaniyor.Ornegin Batini tarikatlarinin en onemli ozelligi yasak kimliklerinisaklayarak takiyye yapmalaridir.Gulaltay’a gore, Batiniler takiyye yaparak gercek inanclarini gizlerler, Muslumanlarla kaynasirlar ve devleti icten ice fethetmeye calisirlar. Aynen Fethullahcilar gibi… Batinilerin Kitabun Nur’undan Saidi Nursi’nin Risale-i Nur’una Oncelikle Batiniler, seyhlerinin kitabini Kuran yerine kabul ederler.Cavidaniyeler, seyhleri Fazlullah’in Cavidannamesi’ ni, Babiler iseseyhleri Muhammed Bab’in kitabi Kitab-un Nur’u Kuran kabul ederler.Ne hikmetse, Saidi Nursi’nin Risale-i Nur’u isim olarak ve cemaatingosterdigi saygi bakimindan, icerik olarak, Kitab-un Nur’a cokbenzemektedir. Turkiye’deki Nurculara gore, Kuran anlasilmasi zordur,bu nedenle muritlere Nur Risaleleri onerilir.Risalelere adeta ikinci bir Kuran mualemesi gosteren Fethullah, Gulaltay’a gore bu sekildeMuslumanliga da aykiri hareket etmis olmaktadir. Gulaltay,Fethullah’in su sozune dikkat cekiyor:’Ilimler sahasinda meselenin temel esprisini ise Bediuzzaman’in mulahazasinda buluruz. Soyle der o: Allah’in iki kitabi vardir. Biri kainat kitabi, digeri Kur-an’iKerim.’Gulaltay’a gore Fethullah Gulen, ‘Kainat kitabi’ derkenRisaleleri kastetmektedir.Gulaltay, buna benzer pek cok ornegikitabinda veriyor ve Nurcularin Risaleleri one cikarmasinin nedenininKuran’in gecerliligini ortadan kaldirmak oldugunu soyluyor.Fethullah isminin kaynagi Gulen’in kimligini ele veriyor Fethullah Gulen’in isminin kaynagi da gizli kimliginin bir baska gostergesi.Gulen’in ismi 1844 yilinda Iran Sahi’ni oldurmeye kalkisan bir Bahai fedaisinden gelmektedir:Fethullah Kami.Fethullah Gulen’in ailesinin Iran’dan gocme oldugunu da ortaya koyan Gulaltay, Bahailikle bir baska baglantisini daha ortaya cikarmaktadir.Fethullah’in rumuz olarak kullandigi isimler de eski Bahaikahramanlara atiftir.Ornegin,’1982 yilinin sonlarinda DGMsavciliginin hakkinda baslattigi sorusturmada, Fethullahın Dahhak kodadini kullanarak kitap yazdigi tespit edilmis. Bilindigi uzere DahhakIran mitolojisinde, Iran’i istila edip Iran Sahi Cemsit’i testere ileortadan ikiye boldurten, Iran halkina iskenceler, eziyetler yapan biradammis. Iran halki Dahhak-i Zalim diye andiklari bu gaddar adaminzulmunden perisan olmustu.’IsIk evlerinin sirri: Ev-mabetlerGulaltay, Babilerin ibadet icin camiler yerine evleri tercihetmesiyle Fethullahcilari n IsIkevleri arasinda da bir baglantikuruyor:’Babiler, camilere gitmez, cemaatle namaz kilmazlardi. Bununyerine evlerde toplanmayi tercih ederlerdi.’Ardindan Nur evleriyle ilgili Fethullah Gulen’in su sozlerine dikkat cekiyor:’Bu isIk evlerinin kendine has ozellikleri vardir… Yuregi pek, imani celikinsanlarin yetistigi kutsal mekanlardir.. . Artik gecmiste camideyapilan dini ruhunun muzakereleri bu evlerde biraraya gelinerekyapilacaktir.’Ve Gulaltay nur evlerinin Islamdisi oldugunu su sekilde anlatiyor:’Anlasilacagi gibi Fethullah Gulen, bundan sonracaminin onemli olmadigini soyluyor. Cunku buyuk ustasi Kurt Sait decamiye girmezdi. Buradaki amac ise Islam’in birliktelik ve cemaatruhunu yikmaktir. Kurretu’l-Ayn’i n ve Babi seyhlerinin vaaz verdigiyerler camiler degildi. Fethullah’in tabiriyle nur evleriydi.Yine ayni Fethullah, Yeseren Dusunceler isimli kitabinin 164. sayfasindaev-mabet [adiyla] bu isIk evlerini tarif ediyor.Ev-mabet terimi Bahailik dininde mabede verilen addir. Bahailerin mabedlerine ev-mabet adi verilir.’Gulen’den Bahailere gizli ovguler Gulaltay, Fethullah’in kitaplarinda Bahailere nasil gizlice ovdugunu de ortaya cikariyor.Ornegin, Fethullah’in Hz. Muhammed’i anlattigi sanilan kimi yazilarinda aslinda Bahailerin lideri Molla Muhammed Ali’yi andigini aktariyor:’Dostlarin vefasizligina, dusmanlarin ardi arkasi kesilmeyen istila ve ifsatlarina ugramasaydi, kim bilir daha neler yapacakti? Keske, bu mubarek dunya; duygu, dusunce, anlayis ve hayat felsefesiyle hic degismeseydi. Onun yigitligi, sadeligi vemertligi bu gune kadar dipdiri kalabilseydi. Keske O muhtesem sarayve yuksek kasirlarin altin yaldizli kubbeleri altinda, baygin vemahmur dolasan hasim dunyanin, talihsiz insanlarinin durumunadusmeseydi.’Gulaltay, bu alintida onemli bir celiskiyiyakaliyor:’Yukardaki metinde anlatilan kasir ve saraylar doneminIran Sah’inin saraylaridir. Cunku Hz. Muhammed devrinde Arabistan’dane kasir vardi ne saray.’Gulaltay, bu konuda daha pek cok ornek yakalamis. Gulaltay’a gore,baski ve zulum goren insan tasvirleri sanilanin aksine Hz. Muhammeddonemi yasamis Muslumanlar degil, basarisiz ayaklanmalardan sonrayurttan yurda gocurulen Bahailerdir.Ornegin, 1868’de Bahailer surgune gonderilir. Fethullah Gulen’in kitaplarinda anlattigi omur boyu suren buyuk goc aslinda Bahailerin surgunudur.Gulaltay’a gore bahsedilen goc sanildigi gibi Mekke’den Medine’ye Hz. Muhammed’inhicreti degildir. Baska bir yerde ise Fethullah G. soyle diyor:’Bir baska defasinda da seni kardesinle konusmaktan men etmislerdi. Hani o gune kadar, bir lahza kendisinden ayrilmadigin kardesinle konusmaktan.. . Savasmeydanlarinda omuz omuza, yemek sofralarinda diz dize oturdugunkardesinle konusmayacakti n.’Gulaltay’a gore burada kastedilen de yine Bahai liderleridir. Cunku Muslumanlarin tarihinde kardesiyle konusmaktan men edilme gibi bir cezalandirma soz konusu edilmemistir.Halbuki Abdulaziz’in bir fermaninda, Bahaullah’in cocuklaribirbirleriyle konusmamalari kaydiyla surgune gonderiliyordu.Fethullah’in ugruna gozyasi doktugu iste bunlardir.Fethullahcilikla Bahai inanislari arasindaki paralellikler Gulaltay’in buldugu cesitli paralellikleri soyle siralayabiliriz:- Bahailer cenazelerini Islam inanisinin tersine, mermer lahitlericinde gomerler.Saidi Nursi de vasiyetinde cesedinin lahitin icine konulmasini istemistir.- Bahailerde ibadete baslama yasi 16’dir.Fethullah Gulen de bir kitabinda soyle demektedir:’16 yasima kadarki donemi cocukluk donemi sayiyorum.’- Bahailikte el opturmek kesinlikle yasaktir. Fethullah Gulen de elopturme konusunda soyle diyor:’Fevkalade rahatsizlik duyuyorum. El opturme prensibim hic yoktur.’- Bahailer, camiye girmez, cemaatle namaz kilmaz. Sadece cenazenamazi kilarlar.Gulaltay’a gore, Fethullah Gulen’in de cenaze namazi disinda camiye girip namaz kildigini su ana kadar kimse gormemistir.- Bahailikte kurban kesilmez. Unlu Fethullahci bilim adamlarindan birisi de katildigi bir tartisma programinda kurban kesmeyi hayvan katliami olarak nitelendirmis tir.- Bahailikte, herkes malinin yuzde besini, toplumun basinda bulunan19’lar heyetine vermek zorundadir.Fethullahci organizasyon ve vakiflarin basindaki yonetim kurulu da 19 kisidir.Fethullah ile Bahailer arasindaki bir baska somut baglanti ise SaidiNursi’nin hayatindan alinmaktadir.Saidi Nursi, Gulaltay’in ortaya cikardigina gore, Iran Sahina suikast duzenleyen Babilerinseyhlerinden Celaleddin Afgani’nin Iran’dan kacip Abdulhamit’inhimayesine girmesi sirasinda kuryelik etmisti.Saidi Nursi, yine bir baska Bahai tetikci Kirmani’yi de Iran-Turkiye sinirinda karsilayacakve Istanbul’a kadar kendisine eslik edecekti.Gulen’in sozlerinde (gizli) anlamlar Fethullah’in eserlerinde gizli gizli Bahailik propagandasi yaptigini da Gulaltay cesitli orneklerle acikliyor:Kapi: Bahai mezheplerinden Babiligin kurucusu Muhammed Bab’tir. ‘Bab’kelimesinin bir anlami da ‘kapi’dir.’Ulu sultan! Canli-cansiz, insan-hayvan, (..) her sey varliginisoluklar.’: Gulaltay bir baska bolumde ise Gulen’in bu sozundekigizli anlami ortaya cikariyor: Ulu Sultan kelimesi Bahai SeyhiBahaullah’a atfedilmistir. Hayvanlari, esyalari bile Allah’in kullariolarak kabul eden ise Muhammed Bab’in hocasi Kazim-i Resdi’dir.Nebiler Sultani: Gulaltay, Fethullah’in sIk sIk kullandigi ‘NebilerSultani’ teriminin de karsiligini buluyor. Gulaltay’a gore,Fethullah’in burada kastettigi Hz. Muhammed degil, Bahaullah’tir.Cunku, Bahaullah’in lakabi doneminde ‘Sultan’dir.Nur Asri: Muhammed Bab’in Kitabun Nur ile Babiligi yaydigi ilkyillara da Nur asri denmektedir.Timur ve Cengiz dusmanligi: Fethullah bir kitabinda soylediyor:’Allah bir zamanlar Cengiz, Hulagu ve Timurlenk’in eliylehirpaladigi ve ikaz ettigi Islam alemini bugun de Batililarvasitasiyla hirpalayip ikaz etmektedir.. .’Gulaltay, Fethullah Cengiz, Hulagû ve Timurlenk’e karsi olmasini bu hukumdarlarinBahailerin onemli onderlerini oldurmus olmasina bagliyor. CengizHan’in oglu Hulagû, Hasan Sabbah’i; Timurlenk’in oglu Miransah iseFazlullah’i oldurmustu..’Donmezem’ ve ‘mum gibi yanip erimek’: Bu kelimeleri de Fethullah sIksIk kullanmaktadi r. Ornegin:’Cevresinde kol gezen tehlikelere aldirmadan, yuce derslerine devam eden ve hakkinda bayagilarin bayagisi hukumler kesilip bicilirken. `Hancer ile yuregimi yar!Senden donmezem’ diyerek hakikati haykiran buyuk muzdariplerin `Evethep boyle izdirap goren izdirap dusunen ve bir mum gibi yana yanaeriyip giden, bu yuce kametlerin arkasinda yuruyenler hicbir zamanaldanmadilar ve hicbir zaman hayal kirikligina ugramadilar.”Tahran Kalesi’nde infaz edilmeden once ‘Donmezem’ diye bagiran Bahailerinunlu kadin kahramani Kurretul-Ayn’ dir.O donem Bahailere yapilan iskenceler arasinda en yaygin olani da vucutlari hancerle yaripiclerine mumlar sokulmasiydi.Fetret Devri ve Ronesans: Fetret devri derken kastedilen Bahailerinyasadigi uzun surgun donemidir. Yeniden dirilis ise Bahailerinogretilerini tum dunyaya kabul ettirmeleri demektir. Ornegin:’Bu ise uzun bir fetretten sonra, bu mazlumlar ulkesinin yeniden dirilisive ‘Ronesansi’demektir.Kimbilir, belki o zaman batmak uzere olan dun-yanin diger kesiminin elinden tutup kaldirma firsati dogar.’ Kendini peygamber goren Gulen Bahailerin bir baska propagandasi seyhlerinin peygamber oldugudur. Bahai seyhleri kendi peygamberlikleri altinda tum dunya dinlerini bir arada toplanmaya cagirirlar.Gulaltay, Fethullah’in kimi yazilarinda satir aralarinda kendi peygamberligini nasil savundugunu gostermektedir:’Allah, elbette insanlari da peygambersiz birakmayacakti r.”Insanlar, akillariyla kainatta cereyan eden hadiselere bakip, Allah’i bulsalar bile yaratilislarindaki gaye ve hikmeti, nereden gelip, nereye gittiklerini ve ibadetlerinin keyfiyetlerini peygambersiz bilemezler.”Hilafete giden yol herkese aciktir.”Hak icin halkin temsilcisi demek, peygamber meslegine talip olmak veonu temsil etmek demektir. Onu yapabilmek icin de peygamberane ask,sevk, gayret, azim, cehd ve irade gerekir.’Fethullah goruldugu gibi yeni peygamberlere ihtiyac oldugunu ve Allah’in insanlari peygambersiz birakmayacagini soyluyor. Halbuki Islam inancina gore Hz. Muhammed son peygamberdir. Yalnizca bu bile Gulaltay’a gore Fethullahciligin Islamdisi oldugunun bir kanitidir ve bu propagandanin bir sonraki asamasi Fethullah’in kendisini Mesihilan etmesi olacaktir.Fethullah’in Amerikanciliginin Bahailikteki kaynagi Gulaltay, kitabin sonuna dogru Fethullah’in gercek amacinin dunya capinda bir Bahai imparatorlugu kurmak oldugunu ortaya koyuyor.Gulaltay, Avustralya’dan Afrika’ya Asya’dan Amerika’ya milyonlarcaBahainin bulundugunu soyluyor. Bahai imparatorlugunun islevi dunyacapinda ABD’yi iktidara getirmek olacaktir.Zaten, Bahailigin ortak dili de Ingilizce olacaktir. Gulaltay’a gore ABD’de bugun 20 milyon Bahai yasiyor ve Bahailerin etkinligi oldukca onemli. Zaten Bahailerin kullandigi ev-mabetlerin kubbeleri de Beyaz Saray’in kubbesine benziyor.Fethullah’in Orta Asya’daki misyonu da bu sekilde ortaya cikiyor.Gulaltay’a gore Bahailer dunya capindaki iktidarlarinda Ingilizce’yiresmi dil olarak ilan edeceklerdir. Fethullah’in okullarinin tumundeIngilizcenin ogretilmesinin nedeni olarak bunu gosteriyor. UstelikFethullah’in en etkin oldugu Turk Cumhuriyetlerinden olanYakutistan’in durumunu da Gulaltay’dan ogreniyoruz. Bu ulkedekiFethullahci proje sonunda basariya ulasmistir. Yakutistan’in resmidili Ingilizce olarak ilan edilmistir.